неделя, 13 май 2012 г.

Крекерите на Ксения и ягодов шейк

С форума съм емоционално обвързана вече 6 години. Много от приятелствата ми, които се зародиха там, излязоха извън рамките на виртуалното общуване, а форумските ни срещи бяха знаменателни. Затова не е чудно, че доста от рецептите, които опитвам и ще показвам, са взаимствани от готварския подфорум на  "Бг мама". Днес ще покажа своя прочит на една рецепта за крекери, а на форумските си приключения ще се спирам по - подробно в следващи публикации.
В линка е оригиналната рецепта. Доста е сполучлива, правих тези крекери вече няколко пъти. Но вчера трябваше да използвам останалото ми орехово мляко, а и ми беше ден на въглехидрати, така че си беше съвсем в реда на нещата да направя нова версия на процедурата /опс, рецептата/.
Моите продукти:
130 гр. брашно - 50гр. царевично и 80 гр. пшенично
1/2ч.л. бакпулвер
1/2ч.л. сол
1/2ч.л. захар
2с.л. олио
2с.л. микс от семена - ленено семе, маково семе, слънчоглед, сусам
60мл. мляко от орехови ядки.

Спазих си точно начина на приготвяне,


излязоха ми две тави с крекери.

Като грешка отчитам, че в началото разточих тестото по - дебело и първата тава се оказа по - скоро с бисквитки, отколкото с крекери, но следващите се получиха идеални - хрупкави и крехки. Ето и крайният резултат:

Плодовият шейк:

    Днес все още имах останало мляко от орехи. Всъщност, дори не знам каква му е трайността на това чудо. Но един плодов шейк щеше да си е точно на мястото в плодовия ми ден.
Просто пасирах малко ягоди, добавих млякото и накрая лъжица бита кокосова сметана за разкош. Резултатът беше повече от задоволителен, направо вкусно си се получи за диетичен шейк. И щях да се насладя на интересен и полезен обяд, ако дребсъните не бяха го харесали толкова много :))) Видяха му сметката за отрицателно време без никакви угризения, за щастие успях да го опитам преди да го нападнат. Разкошен, особено с две бучки лед,

а според мен и полезен :)
   С  тази публикация отчитам като успешна и втората част на експеримента с мляко от ядки.
До скоро!

2 коментара:

  1. Чудесни крекери, у дома много обичаме да си гризкаме нещо такова :))) Задължително ще ги приготвя, толкова вкусни изглеждат на снимките ти!!!

    Поздрави, Маги

    ОтговорИзтриване